[ Pobierz całość w formacie PDF ]

samopoczucie po tym wyobrażeniu.
Zauważysz również, że po pewnym czasie wzajemne stosunki (z osobą, z którą pogodzisz się w
wyobrazni) poprawią się również w życiu.
Najważniejsze jednak, że spowodowałeś zmianę i usunąłeś ukrytą przeszkodę na drodze do
doskonałego zdrowia.
POGABIANIE STANU ALFA PRZEZ ROZLUyNIENIE MIZNI
Stan alfa został uprzednio zdefiniowany jako częstotliwość fal mózgowych od siedmiu do
czternastu cykli na sekundę. Gdy w czasie porannej sesji rozluzniającej zamykasz oczy, kierujesz je
nieco w górę i Uczysz od 100 do 1, powodujesz zmniejszenie częstotliwości do zakresu alfa.
Niektóre osoby mogą osiągnąć ten zakres już w czasie kilku pierwszych sesji, w wypadku innych,
może to zająć nieco więcej czasu. Należy jednak pamiętać, że zbyt długie opóznienie w osiągnięciu
stanu alfa, opóznia również skuteczną interwencję w dziedzinie zdrowia.
Jednym ze sposobów umknięcia opóznienia jest zastosowanie dodatkowych metod pogłębiających
stany rozluznienia. Poniżej podano ćwiczenie, które w znacznym stopniu przyspieszy proces
relaksacji.
wiczenie to nazywa się relaksacją autogeniczną i należy stosować je przed liczeniem wstecz.
Polega ono na skierowaniu świadomości w stronę poszczególnych grup mięśniowych i stopniowe
rozluznienie tych grup. Na ogół, rozpoczyna się je od czubka głowy, włączając kolejno wszystkie
ważniejsze grupy mięśni, aż do palców stóp. Sugeruję, aby pierwsze ćwiczenie wykonać z otwartymi
oczami, trzymając przed sobą tekst tej książki. Jutro rano, będziesz mógł wykonać to bez pomocy
książki.
Po pierwsze, zwróć uwagę na skórę pokrywającą czaszkę, uświadamiając sobie jej obecność. Ta
świadomość może przyjąć formę uczucia mrowienia lub uczucia ciepła w tej okolicy. Spowodowane
jest to krążeniem krwi w skórze. Gdy rozluzniasz skórę, ułatwiasz to krążenie. Po rozluznieniu tej
części głowy przenieś świadomość na okolicę czoła, na skórę pokrywającą czoło. Uświadom sobie
istnienie czoła. Rozluznij czoło.
Rozluznij oczy i powieki. Wyczuj mokrą powierzchnię gałek ocznych. Rozluznij szczęki i mięśnie
okalające usta. Język powinien spocząć wygodnie w jamie ustnej.
Rozluznij szyję i kark. Rozluznij okolicę obręczy barkowej. Rozluznij ramiona i ręce. Być może w
tym momencie zmieni się nieco położenie trzymanej książki, czytaj jednak dalej ten tekst.
Zdaj sobie sprawę z istnienia klatki piersiowej i brzucha. Rozluznij klatkę piersiową i brzuch.
Rozluznij mięśnie w górnej części pleców. Rozluznij dolną część pleców.
Przenieś twoją świadomość na dalsze części ciała, kolejno je rozluzniając: biodra, dolna część
brzucha, pośladki, uda, kolana, podudzia, kostki u nóg, stopy i palce u nóg.
Nawet podczas czytania tego tekstu, jeśli twój umysł był aktywnie włączony w proces czytania,
powinieneś odczuć pewne rozluznienie fizyczne. Czy wiesz, co masz zrobić jutro rano, aby odczuć
rozluznienie jeszcze głębsze? Powinieneś zastosować relaksację autogeniczną tuż przed rozpoczęciem
odliczania wstecz.
Ten etap jest punktem 2A. Ponieważ zajmuje on kilka minut, regularne wykonywanie tego
ćwiczenia (poza pierwszym razem) jest nieobowiązkowe. Dlatego należy wykonać je co najmniej
jeden raz. Pózniej będziesz mógł je wykonywać tylko wtedy, gdy będziesz miał na to czas i ochotę.
Trzeba tylko pamiętać, że każde zastosowanie relaksacji autogenicznej zwiększa kontrolę stanu
relaksacji i efektywność umysłu w pracy nad zdrowiem własnym i zdrowiem innych.
Reasumując, oto punkt 2A, do łączenia w cykl następnego ćwiczenia porannego:
2A. Rozpoczynając od skóry pokrywającej czaszkę, a kończąc na palcach twoich stóp, skoncentruj
świadomość na poszczególnych częściach ciała, kolejno je rozluzniając.
SESJA 5: POM%7ł SWOJEMU LEKARZOWI
1. Zamknij oczy. Zwróć je w górę pod kątem ok. 20 stopni w kierunku linii brwi.
2. Powoli zacznij liczyć w myśli od 100 do 1. Odliczaj jedną liczbę co sekundę.
a. rozpoczynając od skóry pokrywającej czaszkę, a kończąc na palcach twoich stóp, skoncentruj
świadomość na poszczególnych częściach dała, kolejno je rozluzniając.
3. Gdy doliczysz do 1, stwórz i zatrzymaj w wyobrazni obraz siebie jako osoby pełnej energii,
młodej, zdrowej i atrakcyjnej.
a. zadaj sobie w wyobrazni pytanie:  Dlaczego mam tą dolegliwość fizyczną"? Następnie pozwól,
aby myśli dowolnie wędrowały.
b. gdy zaczniesz myśleć na temat jakiejś konkretnej osoby, wyobraz sobie tą osobę.
c. Wyobraz sobie, że wzajemnie sobie przebaczacie. Wyobraz sobie, że ściskacie się lub podajecie
sobie ręce, uśmiechacie się, kiwacie głowami na znak wzajemnej zgody. Miej dobre samopoczucie po
tym wyobrażeniu.
4. Powtórz sobie w myśli:  Moje ciało i umysł są zawsze w doskonałym zdrowiu".
5. Potem powiedz sobie:  Teraz policzę od 1 do 5. Gdy doliczę do 5, otworzę oczy, poczuję się
doskonale, w doskonałym zdrowiu, lepiej niż poprzednio".
6. Rozpocznij liczenie. Gdy doliczysz do 3, powtórz w myśli:  Gdy doliczę do 5, otworzę oczy,
poczuję się doskonale, w doskonałym zdrowiu, lepiej niż poprzednio".
7. Na 5 otwórz oczy i jeszcze raz powtórz w myśli .Jestem całkowicie przebudzony, czuję się
doskonale, w doskonałym zdrowiu, lepiej niż poprzednio".
SAMOLECZENIE NIE MO%7łE ZASTPI LEKARZA
Zaufanie do lekarza domowego oraz umiejętność relaksu i optymistyczne nastawienie do procesu
leczenia stanowią trzy podstawowe elementy tworzące klimat ułatwiający wyzdrowienie.
Procedury umysłowe, które pomagają usunąć anomalie związane ze zdrowiem, będą służyć jako
niezwykle efektywny instrument wyzdrowienia. Niemniej jednak, umiejętności te nie mogą
zastępować postępowania zalecanego przez lekarza. Stanowią one raczej sposób współdziałania z
lekarzem w zwalczaniu choroby.
Sugeruję, aby w sprawach związanych ze zdrowiem, stosowanie technik metody Silvy odbywało
się pod kierunkiem lekarza domowego. Pamiętaj, że jest to osoba pracująca w wymiarze
obiektywnym, podczas gdy ty działasz w wymiarze subiektywnym.
Ktoś może zadać pytanie, dlaczego powinniśmy zawracać sobie głowę wymiarem subiektywnym?
Odpowiedz jest prosta. Fizyczne, materialne oddziaływanie nie jest w stanie spowodować trwałej
poprawy tam, gdzie powodem braku równowagi biochemicznej w organizmie są elementy [ Pobierz całość w formacie PDF ]